piątek, 27 marca 2015

Mój pierwszy własnoręcznie wykonany Torcik :)

Nie miałem pomysłu na prezent dla kolegi, w dzień imprezy urodzinowej wpadłem na pomysł, że wykonam coś własnoręcznie :))
Wykonałem telefon do Mamuni, która zawsze pomoże w kryzysowej sytuacji :* Pozdrawiam ją serdecznie bo wiem, że czyta każdy mój post.
Potrzebowałem coś na szybko bez pieczenia biszkoptów itp, więc zrobiłem masę i przełożyłem biszkoptami kupnymi, górna warstwa to galaretka i lekko zmrożona i starta na tarce czekolada z nadzieniem dzięki czemu uzyskamy ładny efekt kolorowych wiórek :)



Składniki:


  • 2 opak. budyniu bez cukru ( waniliowy lub śmietankowy) ja użyłem śmietankowego.
  • 2 opak. galaretki o smaku cytrynowym i truskawkowym.
  • 3 szklanki mleka
  • 4 łyżki cukru
  • Szklanka herbaty lub wody z cytryną + kilka kropel aromatu wanilii - do nasączenia biszkoptów.
  • tabliczka czekolady z nadzieniem
  • 2 opak. biszkoptów ( w moim przypadku każde opak. miało 120g)
  • kostka masła roślinnego



Przygotowanie:

W pierwszej kolejności podgrzewamy dwie szklanki mleka z cukrem, w trzeciej w zimnym mleku rozrabiamy 2 opak. budyniu, następnie dodajemy do ciepłego już mleka często mieszając aż zgęstnieje. Kiedy już zdejmiemy z ognia naczynie z gotowym budyniem szybko dodajemy jedno opakowanie galaretki ( sam proszek nie rozrabiamy jak pisze na opakowaniu) celem jest gęsta masa i połączenie smaków - energicznie mieszamy aż galaretka rozpuści się w budyniu, odstawiamy do wystygnięcia. W kolejnym naczyniu roztrzepujemy masło roślinne blenderem lub mikserem ( ja mam tylko blender na wyposażeniu hihi ) małymi ilościami dodajemy Budyń do masła i dokładnie mieszamy, powtarzamy czynność aż cały budyń przełożymy do naczynia z masłem i dokładnie wszystko zostanie wymieszane. Formę wykładamy folią aluminiową, wykładamy dno biszkoptami lekko namaczamy je herbatą z cytryną lub samą wodą z cytryną i aromatem wanilii. Nakładamy pierwszą warstwę masy - powtarzamy czynność do momentu ostatniej warstwy. U mnie górna warstwa to biszkopty na które wylałem przygotowaną truskawkową galaretkę ( galaretkę przygotowałem w jednej szklance wody) gdy galaretka wystyga i lekko tężeje dopiero wtedy nakładamy ją na górną warstwę. Na koniec posypujemy startą, lekko zmrożoną tabliczką czekolady.
Odstawiamy do lodówki. P.S Ja miałem tylko 4h ;)




SMACZNEGO!


4 komentarze :

  1. Zacnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :) w smaku nawet mnie zaskoczył bo próbowałem go dopiero na imprezie urodzinowej, tak szybko robiłem, że zapomniałem sprawdzić smak masy ale ryzyko się opłaciło.

      Usuń
  2. Pierwszy torcik i takie cudo, super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że się podoba :) jest mi bardzo miło.

      Usuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz. Proszę nie pozostawaj Anonimowy :)