poniedziałek, 10 lutego 2014

Szpinak



Dzisiaj dodaję szybki i łatwy przepis na obiad ze szpinakiem. Wiele osób nie przepada za tą zieloną „papką”, ja przekonałem się do niej dosyć niedawno i od tamtej pory szpinak gości u mnie przynajmniej raz na dwa tygodnie. Najpopularniejszy mit żywnościowy głosi, że szpinak zawiera duże ilości żelaza, w rzeczywistości jest to 3 mg żelaza na 100 g szpinaku. Jednak nie zmienia to faktu, że jest zdrowy i warto go jeść. Może po jego zjedzeniu zyskamy  szczególną siłę jak było w przypadku tytułowego Popeye ? :)



Składniki:

  • Pół opakowania mrożonego szpinaku
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • Pół opakowania fix cztery sery
  • 15 dag startego żółtego sera
  • 1-2 ząbki czosnku
  • Pół cebuli
  • Sól, pieprz do smaku



Cebulę wraz z czosnkiem szklimy na odrobinie oliwy i dodajemy szpinak, kiedy już się rozmrozi wlewamy jogurt naturalny zmieszany z fixem. Po połączeniu się składników dodajemy starty ser, po jego rozpuszczeniu doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

W mojej wersji jest to szpinak z makaronem penne i filetem z kurczaka.






SMACZNEGO!





1 komentarz :

  1. Ja uwielbiam szpinak, a to według mnie, najprostszy i najlepszy przepis na makaron ze szpinakiem: http://magicaljune.pl/spaghetti-szpinakowe-na-szybko/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz. Proszę nie pozostawaj Anonimowy :)