wtorek, 3 lutego 2015

Kurczak z warzywami i brązowym ryżem

Po długiej nieobecności pora na coś co uwielbiam !

Moją propozycją jest pierś kurczaka z dowolną kompozycją warzyw ale nie mrożonek! + Brązowy ryż, który w mojej diecie gości od zawsze :)



Składniki:
  • 160g piersi z kurczaka
  • 150g własnej kompozycji warzyw
  • 1 łyżka oleju lub oliwy
  • 50g brązowego ryżu




W pierwszej kolejności nastawiamy wodę z niewielką ilością soli, ryż gotujemy 30 minut. W tym czasie naprawdę zdążymy zrobić wszystko :) Pozostaje tylko technika i tempo krojenia warzyw. Wszystko jest dostosowane do mojej diety więc każdy może dodać ilość mięsa, warzyw i ryżu według uznania. Ja wykorzystałem marchew, seler w korzeniu, czerwoną paprykę, cebulę i pieczarkę.
Na patelni rozgrzewamy olej lub oliwę i najpierw smażymy mięso. Przez bardzo długi okres gotowałem bez tłuszczu więc smak smażonego mięsa nawet na tak niewielkiej ilości jest dla mnie orgazmem w ustach :) Do podsmażonego kurczaka dodajemy wszystkie warzywa i smażymy metodą Stir-fry często mieszając. Nie zapomnijmy o Ryżu!
Na koniec dodałem niewielką ilość zielonej pietruszki, którą dostałem od Kochanej mamy na niedzielny rosół! Kwestię podania pozostawiam wam. Można wymieszać całość na patelni z ryżem lub oddzielnie :) Jeśli ktoś miałby jakiś pomysł na sos do takiego dania, chętnie wypróbuje.



SMACZNEGO!

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony komentarz. Proszę nie pozostawaj Anonimowy :)